Portal Pacjenta
Jak działa Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie? - infografika
Czy istnieje jakaś instrukcja dot. działania systemu?
Instrukcja użytkownika znajduje się w tematach pomocy. Zapraszamy do zapoznania się.
Jakie funkcjonalności udostępnia Portal Pacjenta "Podlaskiego Systemu Informacyjnego e-Zdrowie"?
- dostęp do aktualności, nowości, informacja o bieżących programach profilaktycznych prowadzonych przez podmioty lecznicze województwa podlaskiego
- możliwość zarejestrowania się przez Internet do większości poradni specjalistycznych w podmiotach leczniczych województwa podlaskiego (po założeniu konta)
- dostęp do własnej dokumentacji medycznej przez Internet (po aktywacji konta)
- uzupełnianie własnej dokumentacji medycznej o prywatne badania, wyniki itp.
- możliwość łatwego wydruku dokumentacji medycznej
- możliwość udostępniania dokumentacji medycznej wybranemu lekarzowi.
Jak mogę zgłosić problem lub zadać pytanie?
Pomoc użytkownikom Portalu Pacjenta udzielana jest w na drodze komunikacji email.
Wszelkie uwagi, spostrzeżenia lub pytania należy przesyłać:
- pocztą na adres psiez@wrotapodlasia.pl
- za pomocą formularza kontaktowego dostępnego tutaj Kontakt z redakcją
Redakcja PSIeZ obsługuje zgłoszenia w dni robocze, w godzinach 08.00-15.30.
W celu przyspieszenia realizacji zgłoszenia prosimy o podanie w jego treści jak najbardziej szczegółowych informacji dotyczących problemu.
W przypadku błędu eRejestracji, prosimy o podanie:
- nazwy podmiotu leczniczego, w którym wystąpił błąd
- nazwy poradni
- nazwiska lekarza
- daty i godziny na którą użytkownik próbował się zapisać
- szacunkowej godziny wystąpienia błędu.
W przypadku konieczności zmiany nieprawidłowo wprowadzonego maila, prosimy o podanie:
- loginu użytkownika, dla którego ma zostać wprowadzona zmiana
- 4 ostatnich cyfr nr PESEL
- adresu email, który został nieprawidłowo wpisany
- nowego adresu, na który adres email ma zostać zmieniony
Z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych, prosimy o unikanie przesyłania w treści wiadomości pełnych numerów PESEL oraz haseł do kont na Portalu Pacjenta.
W przypadku konieczności szerszej identyfikacji użytkownika powiadomimy o tym fakcie w odpowiedzi na zgłoszenie.
Słowniczek pojęć
nazwa | opis |
---|---|
konto przejściowe |
Jest to konto powstałe na Portalu Pacjenta bezpośrednio po jego założeniu. Umożliwia:
|
konto aktywowane |
Konto o poszerzonych właściwościach. Aktywacja konta odbywa się poprzez wprowadzenie kodu PIN w pole we właściwościach konta. Aktywne konto umożliwia dostęp do systemu elektronicznej dokumentacji medycznej na Portalu Pacjenta. |
kod PIN |
10-cio cyfrowy kod, służący do aktywacji konta, można uzyskać na jeden z dwóch sposobów: 1. Kod PIN uzyskać można w podmiocie leczniczym zintegrowanym w systemie PSIeZ. Zobacz listę podmiotów leczniczych, w których uzyskać można kod PIN W celu uzyskania kodu PIN należy udać się do okienka rejestracji, okazać dowód osobisty do weryfikacji tożsamości oraz podać login do Portalu Pacjenta. 2. Osoby posiadające Profil Zaufany mogą aktywować konto poprzez uwierzytelnienie konta swoim profilem. |
Konto na Portalu Pacjenta
Co da mi założenie konta na Portalu Pacjenta?
- Założenie konta na Portalu Pacjenta umożliwia dokonywanie elektronicznej rejestracji na wizyty w poradniach podmiotów leczniczych, bez konieczności wychodzenia z domu lub wielogodzinnego dzwonienia do poradni. Przejdź do formularza zakładania konta na Portalu Pacjenta
- Aktywacja konta na Portalu Pacjenta pozwala na wgląd do własnej dokumentacji medycznej dostępnej poprzez Portal Pacjenta, bez potrzeby kserowania dokumentacji medycznej w poradni. Przejdź do strony Aktywacji konta na Portalu Pacjenta
Czy dziecko może posiadać konto na Portalu Pacjenta?
Jak najbardziej, osoba niepełnoletnia może korzystać z usług oferowanych przez Portal Pacjenta. W tym celu rodzic zakłada dziecku konto podając jego dane (imię, nazwisko, PESEL) dziecka. Adres mailowy podawany podczas rejestracji może być adresem rodzica. Należy pamiętać, by w celu zarejestrowania dziecka na wizytę w poradni specjalistycznej lub przeglądania jego dokumentacji medycznej, być zalogowanym na konto dziecka, a nie na konto rodzica. Tylko zarejestrowanie się z poziomu konta dziecka zagwarantuje prawidłową rezerwację terminu i odbycie wizyty.
Czy podczas zakładania konta muszę podawać dane adresowe?
Podanie danych adresowych podczas zakładania konta na Portalu Pacjenta jest opcjonalne. Jednak podanie danych adresowych i kontaktowych umożliwi podmiotowi leczniczemu weryfikację pacjenta i ewentualny kontakt z nim, w sytuacji gdy będzie to konieczne.
Uzupełnienie numeru telefonu umożliwi pracownikom podmiotu leczniczego kontakt w przypadku konieczności zmiany terminu wizyty. Dzięki wprowadzeniu numeru telefonu, pacjent będzie miał możliwość resetu hasła poprzez kod sms.
Co muszę zrobić żeby założyć konto na Portalu Pacjenta?
W celu założenia konta na Portalu Pacjenta należy:
- Otworzyć stronę z formularzem zakładania konta
- W formularzu:
- podać minimum imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail
- zaakceptować regulamin korzystania z Portalu Pacjenta
- kliknąć link, który przyjdzie na podany adres e-mail
- zapamiętać login i hasło
Po założeniu konta użytkownik zyskuje możliwość elektronicznej rejestracji na wizyty w poradniach podmiotów leczniczych.
Założyłem konto, co mogę z nim zrobić?
Bezpośrednio po założeniu konta, użytkownik Portalu Pacjenta może korzystać z części informacyjnej portalu, jak i z systemu eRejestracja (po zalogowaniu).
Posiadanie konta umożliwia już rejestracje elektroniczna do lekarzy różnych specjalizacji.
Co zrobić gdy zmienię nazwisko?
Użytkownik nie ma możliwości samodzielnej zmiany takich danych danych, jak: imię i nazwisko, PESEL oraz adres email.
W celu zmiany lub korekty imienia, nazwiska lub adresu email konieczne jest wysłanie prośby o zmianę na adres psiez@wrotapodlasia.pl
Uwaga! Poprawność danych osobowych na Portalu Pacjenta gwarantuje skuteczność zapisania się do lekarzy lub możliwość zobaczenia swojej dokumentacji medycznej.
Zmiana nazwiska powoduje zdezaktywowanie konta i odebranie dostępu do dokumentacji medycznej.
A celu ponownej aktywacji należy pobrać kod PIN w podmiocie leczniczym.
Mam dwa imiona. Czy to problem?
Aby dane z podmiotów leczniczych prawidłowo powiązały się z danymi na Portalu Pacjenta należy dopilnować aby w obu miejscach dane osobowe wprowadzone były tak samo.
Jeśli użytkownik posiada dwa imiona, powinny one być wprowadzone zarówno na Portalu Pacjenta, jak i w dokumentacji i systemie informatycznym w podmiocie leczniczym.
Podczas zakładania konta wpisałam/em nieprawidłowe dane. Co zrobić?
1. Użytkownik nie ma możliwości samodzielnej zmiany takich danych danych, jak: imię i nazwisko, PESEL oraz adres email.
W celu zmiany lub korekty imienia, nazwiska lub adresu email konieczne jest wysłanie prośby o zmianę na adres psiez@wrotapodlasia.pl.
Aby zgłoszenie mogło zostać przyjęte konieczne jest przesłanie danych do weryfikacji tożsamości, tj.:
- loginu lub imienia i nazwiska użytkownika
- 4 ostatnich (nie więcej!) cyfr nr PESEL
- wiadomość powinna zostać wysłana z adresu email przypisanego do konta
Uwaga! Poprawność danych osobowych na Portalu Pacjenta gwarantuje skuteczność zapisania się do lekarzy lub możliwość zobaczenia swojej dokumentacji medycznej.
2. Nie ma możliwości zmiany loginu użytkownika.
3. Jeśli użytkownik wprowadził błędne dane adresowe lub numer telefonu, może samodzielnie dokonać ich korekty w ustawieniach swojego konta na Portalu Pacjenta.
Czy już po założeniu konta mogę zmienić moje dane?
Oczywiście! Niezmienny pozostaje tylko login.
Dane teleadresowe i telefon
Użytkownik ma możliwość zmiany części danych samodzielnie. Można to zrobić po zalogowaniu, klikając na swoje imię i nazwisko, a następnie na opcję Konto.
Znajduje się tam opcja edycji danych.
Imię, nazwisko, PESEL, email
W przypadku danych takich jak imię i nazwisko, PESEL, adres email wymagana jest zmiana przez administratora Portalu Pacjenta.
Informację o konieczności zmiany danych należy wysłać na adres psiez@wrotapodlasia.pl.
Aby zgłoszenie mogło zostać przyjęte konieczne jest przesłanie danych do weryfikacji tożsamości, tj.:
- loginu lub imienia i nazwiska użytkownika
- 4 ostatnich (nie więcej!) cyfr nr PESEL
- wiadomość powinna zostać wysłana z adresu email przypisanego do konta
Nie otrzymałem maila, który wysyłany jest po założeniu konta. Jak mogę się zalogować?
Przyczyną takiej sytuacji może być jedna z 3 przyczyn:
- wiadomość została umieszczona w spamie, należy sprawdzić, czy tam się nie znalazła
- podczas rejestracji podany został nieprawidłowy adres email. W tym przypadku należy wysłać wiadomość na adres psiez@wrotapodlasia.pl, podając:
- imię i nazwisko użytkownika
- 4 ostatnie (nie więcej!) cyfry nr PESEL
- informację co mamy poprawić i na co.
Poprawimy dane jak najszybciej i wtedy należy zresetować sobie hasło, co spowoduje przesłanie nowego maila.
Aby zresetować hasło, należy wejść na Portal Pacjenta, wybrać opcję Logowanie, a na następnym ekranie na dole wybrać opcję "Zresetuj hasło" i postępować dalej zgodnie z poleceniami.
System na adres poczty elektronicznej, podanej przy zakładaniu konta, wyśle wiadomość, w której znajdzie się:
- link do resetu hasła - kliknij go koniecznie
- hasło tymczasowe - wpisz je dokładnie w okienku na Portalu Pacjenta.
System wymusi zmianę hasła na hasło znane tylko użytkownikowi.
Już! Konto gotowe jest do pracy.
Zapomniałem loginu. Co zrobić?
Login użytkownika na Portalu Pacjenta podawany jest on w mailu wysyłanym przez system bezpośrednio po założeniu konta.
Jeśli wiadomość zaginęła, do systemu można zalogować się przy użyciu własnego numeru PESEL. Hasło oczywiście trzeba będzie wprowadzić.
Na konto użytkownika Portalu Pacjenta można się również zalogować przy pomocy Profilu Zaufanego.
Login użytkownika można sprawdzić po zalogowaniu, we właściwościach konta. W tym celu należy kliknąć na swoje imię i nazwisko, a następnie opcję konto.
Zapomniałem hasła. Co zrobić?
W sytuacji, gdy użytkownik zapomniał swojego hasła do konta na Portalu Pacjenta, należy dokonać jego zresetowania.
Procedura resetu opisana jest w Podręczniku użytkownika Zmiana/resetowanie hasła użytkownika
Uwaga! Reset hasła dezaktywuje dostęp użytkownika do swojej dokumentacji medycznej.
Aby ponownie aktywować konto, musisz:
- udać się ponownie po kod PIN do podmiotu leczniczego, wprowadzić go na Portalu pacjenta i i wtedy dostęp do dokumentacje medycznej znowu będzie możliwy.
- aktywować konto przy pomocy swojego Profilu Zaufanego.
Dowiedz się więcej: Aktywacja konta na Portalu Pacjenta
Co to jest ten PIN do konta?
Kod PIN do konta na Portalu Pacjenta służy do uzyskania pełnej jego funkcjonalności tj. do uzyskania dostępu do elektronicznej dokumentacji medycznej.
Kod PIN użytkownik uzyskać może w podmiocie leczniczym podłączonym do systemu PSIeZ. Wykaz podmiotów, w których można aktywować konto.
Uzyskany kod PIN należy wpisać na Portalu Pacjenta we właściwościach konta.
Konto uzyskuje w ten sposób dostęp do systemu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
Aktywację konta można przeprowadzić również przy pomocy Profilu Zaufanego.
Podręcznik użytkownika - Aktywacja konta na Portalu Pacjenta
Jak i gdzie mogę aktywować konto na Portalu Pacjenta?
Aktywację konta można przeprowadzić na jeden z dwóch sposobów:
1. poprzez uzyskanie kodu PIN w podmiocie leczniczym.
W tym celu, należy:
- udać się rejestracji podmiotów leczniczych
- poprosić o aktywację Konta Pacjenta (wykaz podmiotów, w których aktywować można konto na Portalu Pacjenta)
- wyrazić zgodę na przekazywanie dokumentacji medycznej na poziom regionalny
- pracownik rejestracji przekaże PIN do pełnej aktywacji konta
- PIN należy wprowadzić na stronie ezdrowie.wrotapodlasia.pl w opcji: aktywuj konto.
2. przez autoryzację przy pomocy Profilu Zaufanego.
W tym celu, należy:
- zalogować się na konto użytkownika do Portalu Pacjenta
- kliknąć na imię i nazwisko zalogowanego użytkownika
- przejść do właściwości konta poprzez kliknięcie przycisku "Konto"
- wybrać opcję Aktywuj przez Profil Zaufany
- postępować zgodnie z poleceniami.
Po pełnej aktywacji konta użytkownik ma możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności Portalu Pacjenta, w tym przeglądania swojej dokumentacji medycznej.
Czy mogę usunąć swoje konto z Portalu Pacjenta?
Jak najbardziej. Informację o potrzebie usunięcia należy przesłać na adres psiez@wrotapodlasia.pl.
Aby zgłoszenie mogło zostać przyjęte konieczne jest przesłanie danych do weryfikacji tożsamości, tj.:
- loginu lub imienia i nazwiska użytkownika
- 4 ostatnich (nie więcej!) cyfr nr PESEL
- wiadomość powinna zostać wysłana z adresu email przypisanego do konta
eRejestracja
Gdzie mogę uzyskać pomoc na temat obsługi e-Rejestracji?
Jeżeli masz problem z elektroniczną rejestracją, przeczytaj podręcznik użytkownika dotyczący systemu eRejestracja albo napisz na adres psiez@wrotapodlasia.pl. Pomożemy Ci.
Czy ktoś będzie widział zarezerwowane przeze mnie terminy?
Terminy wizyt widoczne są wyłącznie dla pacjenta, który je rezerwował i dla pracowników rejestracji w podmiotach leczniczych, którzy muszą każdy termin potwierdzić.
Czy przez system eRejestracja mogę zapisać dziecko do lekarza?
Tak, oczywiście.
W celu zapisania swojego dziecka do lekarza, należy założyć mu jego własne konto, na jego własny numer PESEL.
Możesz przypisać do konta swój własny adres e-mail.
Przy pomocy konta dziecka już możesz zarezerwować termin wizyty.
Honorowi Krwiodawcy, jak to zaznaczyć w systemie?
Niestety, system nie przekazuje do podmiotów leczniczych informacji o posiadaniu statusu Honorowego Krwiodawcy. Stąd też nie ma możliwości zaprezentowania innych terminów dla osób posiadających taki tytuł.
Niemniej jednak, z uwagi na fakt, iż w podmiocie leczniczym, Honorowi Krwiodawcy powinni być przyjmowani bez kolejki, zachęcamy do elektronicznej rejestracji na wybrany termin.
Dlaczego w systemie eRejestracja widocznych jest raz więcej poradni, a raz mniej?
Liczba poradni i terminów, na które można się zapisać przez Portal Pacjenta jest zależna od indywidualnych uwarunkować podmiotu leczniczego i może ulegać zmianie.
Zależna jest od aktualnego kontraktu czy sytuacji organizacyjnej podmiotów leczniczych.
Czy mogę wyszukać interesującą mnie poradnię w kilku podmiotach na raz?
Oczywiście, że tak.
W systemie eRejestracja, na ekranie wyboru szpitala, można zaznaczyć kilka podmiotów leczniczych, w różnych miejscowościach.
Wybierze te, w których chciałbyś poszukać poradni, a następnie przejdź do kolejnego kroku.
Czy mogę znaleźć szpital, w którym przyjmuje poszukiwany przeze mnie lekarz?
Oczywiście, że tak.
Aby znaleźć podmioty lecznicze, w których przyjmuje preferowany przeze mnie lekarz, należy:
- W systemie eRejestracja przejść do opcji Wyszukaj termin
- Zaznaczyć wszystkie podmioty lecznicze, w których użytkownik chciałby wyszukać lekarza
- Wcisnąć przycisk Dalej
- W polu Lekarz wpisać początek nazwiska wyszukiwanego lekarza.
Poniżej pola wyszukiwania wyświetli się wykaz wszystkich podmiotów leczniczych, w których wystawione są grafiki dla danego lekarza.
Przejdź do artykułu o wyszukiwaniu terminów w Podręczniku użytkownika
Co mam zrobić, gdy nie widzę poradni, do której chcę się zapisać?
Jeśli po wybraniu podmiotu leczniczego na wykazie nie widać poradni, do której użytkownik chciałby się zapisać lub poradnia jest widoczna, lecz nie ma przy niej żadnych grafików, należy chwilowo poszukać tej poradni w innym podmiocie leczniczym.
Za udostępnianie poradni i grafików na Portalu Pacjenta odpowiedzialne są podmioty lecznicze.
Brak wystawionej poradni lub grafiku, może być spowodowany organizacją pracy w danej poradni (np. pacjenci przyjmowani są w niej na bieżąco bez zapisywania), lub wszystkie terminy udostępnione przez podmiot do rejestracji elektronicznej zostały już zajęte.
Czy jest różnica w zapisywaniu się na wizytę pierwszorazową i kolejną?
Tak, jest.
W podmiotach leczniczych, kolejki dla wizyt pierwszorazowych i wizyt kontrolnych są różnej długości. Uwarunkowane jest to kontraktami zawartymi przez podmioty lecznicze z Narodowy Funduszem Zdrowia.
Aby podmiot leczniczy podczas rejestracji otrzymał informację, czy wizyta ma być pierwszorazowa czy kolejna, należy, po wyborze terminu, zaznaczyć odpowiednią opcję.
Przy wizycie pierwszorazowej, w poradniach, gdzie jest to wymagane, konieczne jest wpisanie niektórych informacji ze skierowania.
Jeśli w podmiocie leczniczym kolejki między wizytami kolejnymi a pierwszorazowymi będą się znacząco różniły, podmiot może zmienić termin wizyty na inny. Informacja ta zostanie wysłana na adres email użytkownika.
Kto przygotowuje i udostępnia grafiki lekarzy?
Portal Pacjenta PSIeZ w zakresie eRejestracji i Elektronicznej Dokumentacji Medycznej przedstawia wyłącznie informacje udostępnione przez podmioty lecznicze.
Ilość dostępnych lekarzy, terminów zależna jest od tego, jakie dane udostępnia podmiot leczniczy w systemie eRejestracja.
Informacje o dokonanych przez użytkownikach rezerwacjach terminów przesyłane są bezpośrednio z Portalu Pacjenta do odpowiednich rejestrów podmiotów leczniczych.
Kto i jak szybko powinien potwierdzić moją rezerwację terminu?
Za potwierdzenie rezerwacji terminów dokonywanych przez Portal Pacjenta odpowiada podmiot leczniczy.
Nie jest określony precyzyjny termin, w których podmiot leczniczy powinien potwierdzić rezerwację, niemniej jednak powinien to zrobić możliwie sprawnie.
Należy jednak wziąć pod uwagę również godziny pracy podmiotu leczniczego i poradni oraz możliwe opóźnienia spowodowane sytuacjami losowymi.
Dlaczego nie mogę się zarejestrować na kolejną wizytę?
System ogranicza ilość równoczesnych rejestracji online do lekarzy o tej samej specjalizacji.
Jeśli pacjent jest zarejestrowany do jakiejś poradni i termin wizyty jeszcze nie nadszedł, system nie pozwoli na rejestrację do poradni tej samej specjalizacji. Na dole ekranu wyświetli się stosowny komunikat.
Chcąc dokonać takiej rezerwacji, musisz najpierw odwołać wcześniej zaplanowaną wizytę lub musisz poczekać i zarezerwować nowy termin po odbyciu wizyty.
Podmiot zmienił termin mojej wizyty, dlaczego?
Jedną z przyczyn, dla których podmiot mógł dokonać zmiany terminu wizyty może być fakt, iż użytkownik jest pacjentem pierwszorazowym w szpitalu, tj. przychodzi na wizytę ze skierowaniem.
Z uwagi na inne kolejki dla pacjentów pierwszorazowych (wynikające z kontaktów NFZ), podmiot leczniczy może zaproponować pacjentom, którzy zgłaszają się po raz pierwszy, nieco dalszy termin wizyt.
Pacjenci na wizyty kontrolne przyjmowani są zazwyczaj zgodnie z rezerwacją.
Nie pamiętam kiedy byłam/em u lekarza. Czy mogę to gdzieś sprawdzić?
Oczywiście. Wszystkie wizyty zarezerwowane przez Portal Pacjenta PSIeZ (również te anulowane) są zarejestrowane w systemie eRejestracja.
Aby zobaczyć wykaz wizyt należy przejść do systemu eRejestracja i wybrać opcję Moje terminy.
Na ekranie przedstawione zostaną terminy nadchodzących wizyt.
Aby zobaczyć wizyty już minionych, należy zaznaczyć opcje Pokaż archiwalne, a system wyświetli wszystkie dotychczas zarezerwowane terminy.
Co zrobić, żeby nie zapomineć o zaplanowanej wizycie?
Nie trzeba robić nic! Jeśli wizyta została zarezerwowana przez Portal Pacjenta PSIeZ, system automatycznie przypomni o niej użytkownikowi, wysyłając na dzień przed terminem, wiadomość email i sms.
Warunkiem otrzymania przypomnienia jest oczywiście prawidłowe podanie adresu email i numeru telefonu.
Uwaga! SMS zawierać będzie krótkie przypomnienie o terminie wizyty. Jeśli chcesz poznać jego szczegóły, zaloguj się na swoje konto na Portalu Pacjenta i tam w systemie eRejestracja znajdziesz swoje terminy wizyt.
Nie dostałam/em potwierdzenia z podmiotu leczniczego? Iść czy nie iść na wizytę?
Jeśli podmiot leczniczy nie potwierdził terminu wizyty należy skontaktować się z rejestracją podmiotu leczniczego. Zgłoszenie się na wizytę, która nie została potwierdzona nie gwarantuje, że pacjent zostanie przyjęty na wizytę.
Gdzie mogę przejrzeć wszystkie zarezerwowane przeze mnie terminy wizyt?
Po zalogowaniu się na swoje konto na Portalu Pacjenta i przejściu do systemu eRejestracja, należy kliknąć opcję Moje terminy. W wyświetlonym okienku pojawią się wszystkie zaplanowane przyszłe terminy wizyt.
Jeśli użytkownik chciałby zobaczyć terminy wizyt minionych, należy zaznaczyć opcję "Pokaż archiwalne terminy", co spowoduje wyświetlenie terminów, które już minęły.
Czy mogę anulować rezerwację terminu wizyty?
Oczywiście, możliwe jest anulowanie terminu wizyty przez Portal Pacjenta. Dotyczy to jednak tylko wizyt zarezerwowanych tą drogą.
Aby odwołać termin wizyty, w okienku Moje terminy należy zaznaczyć termin, który użytkownik chce odwołać a następnie wcisnąć przycisk Odwołaj.
W wyświetlonym okienku należy podać powód odwołania wizyty.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
Gdzie mogę uzyskać pomoc na temat systemu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej?
Aby dowiedzieć się wszystkiego o obsłudze systemu Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w systemie PSIeZ skorzystaj z Podręcznika użytkownika lub napisz na psiez@wrotapodlasia.pl. Pomożemy Ci.
Dlaczego nie widzę swoich dokumentów medycznych?
System przetwarza Twoją dokumentację medyczną jedynie z tych podmiotów medycznych, w których podpisałeś/aś stosowną zgodę. Ponadto - dokumentacja wytworzona przed podpisaniem zgody nie jest przesyłana do Portalu.
Innym powodem, dla którego dokumentacja medyczna może nie być widoczna na Portalu Pacjenta, może być sytuacja, iż lekarz w podmiocie leczniczym nie uzupełnił informacji z wizyty w systemie komputerowym.
Kto może przeglądać moją dokumentację medyczną?
Dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej posiada wyłącznie jej właściciel, czyli pacjent logujący się na własne konto w Portalu Pacjenta.
Pacjent może udostępnić swoją dokumentację medyczną lekarzowi, do którego udaje się na wizytę. Zgodę można nadać w procesie elektronicznej rejestracji, lub ręcznie na ekranie zarządzania uprawnieniami.
Specyficzną sytuacją, w której lekarz może wgląd do dokumentacji medycznej pacjenta, jest dostęp w tzw. trybie krytycznym, np. przy zagrożeniu życia pacjenta. Informacja taka jest każdorazowo odnotowywana w systemie.
Czy każdy lekarz może przeglądać moją dokumentację?
Dostęp do Twojej dokumentacji medycznej na poziomie centralnym mają jedynie wskazani przez Ciebie specjaliści. Zgodę możesz nadać w procesie elektronicznej rejestracji, lub ręcznie na ekranie zarządzania uprawnieniami.
Otrzymałem/am informację, że lekarz A przeglądał moją dokumentację mimo że nie nadawałem/am mu uprawnień. Jak to możliwe?
System przewiduje sytuację dostępu do dokumentacji medycznej w tzw. trybie krytycznym (np. gdy zagrożone jest życie pacjenta).
Lekarz, w takich przypadkach może wystąpić o wyjątkowe nadanie uprawnień na 24h, bez oczekiwania na zgodę pacjenta. Każdorazowo taka sytuacja skutkuje powiadomieniem pacjenta na skrzynkę kontaktową oraz adnotacją tryb krytyczny, która widoczna jest na ekranie prezentującym wszystkich lekarzy, którzy przeglądali Twoją dokumentację medyczną.